• امروز یکشنبه, 06 فروردين 1396 - Sun 03 26 2017
  • شما اینجا هستید: صفحه اصلی کمیته های ورزشی کمیته ورزشی پیلاتس

    كميته ورزشي "پیلاتس (Pilates)"

    کمیته  ورزشی پیلاتس شهرستان شاهرود

    كميته ورزشي "پیلاتس (Pilates)"

    قوانين و مقررات رشته ورزشي پيلاتس
    پيلاتس از مجموعه تمرينات ورزشي تخصصي تشكيل يافته است .اين تمرينات بدن و ذهن را به گونه اي درگير مي كند كه قدرت واستقامت تمام اعضاي بدن بالا رفته وعميق ترين عضلات بدن رامورد هدف قرار مي دهد .
    تمرينات پيلاتس ، فكر ودرايت فرد برروي عضله وچگونگي اجراي آن است .به مرور زمان وبا اجراي مكرر حركات ،ذهن انسان بدن را بهتر درك مي كند وآن را توانمندتر ومتعادل تر مي سازد .همچنين حركات پيلاتس عضلات ومفاصلي رامورد هدف قرار مي دهد كه درفعاليتهاي روزانه درگير هستند مانند :
    نشستن ، راه رفتن ، حمل كردن بار ، خم وراست شدن ، تمرينات ورزشي پيلاتس طرز صحيح انجام حركات روزانه در بدن ثبت مي شود پيلاتس حركات ورزشي را بشكلي آموزش مي دهد كه مانع ايجاد صدمات ورزشي گردد.
    اهداف رشته ورزشي پيلاتس
    1- پرورش ذهني سالم وهوشيار
    2- ساختن جسمي سالم ونيرومند
    3- دست يابي به اندامي بارشد يكدست وهماهنگ
    4- افزايش قدرت واستقامت عضلاني همزمان
    5- بالا بردن توانايي هاي بدن در انجام كارهاي روزمره
    6- تحول در زندگي با هزينه اي ناچيز از طريق كنترولوژي
    7- اجراي ضربان قلبي يكنواخت واجراي منظم دم وبازدم
    محل تمرين پيلاتس:
    تمرينات پيلاتس :
    تمرينات پيلاتس در فضاي معمولي اتاق قابل اجرا مي باشد . هر فرد به مساحتي به طول 20/2 سانتي متر وعرض 50/1 سانتي متر براي اجراي حركات نيازمند است تمرينات پيلاتس را مي توان در فضاي باز و آزاد هم انجام داد .
    لباس پيلاتس :
    لباس مورد نياز در تمرينات پيلاتس بهتراست در زمان تمرينات پيلاتس از لباسهاي آزاد ونخي وبه شكل بلوز شلوار استفاده كرد .
    تمرينات پيلاتس چون بايد روان وراحت انجام گيرد لازم است كه لباس چسبان نباشد واز الياف نخي باشد . به دليل انقباضات شديد عضلاني در حين حركات پيلاتس لباس آزاد تضادي با اين انقباضات ايجاد نكرده وبه عضلات اين امكان رامي دهد كه درگيري خارجي نداشته باشند .
    تمرين كنندگان نيازي به پوشيدن كفش وجوراب نيز ندارند زيرا كه بايد انگشتان پا وبخش تحتاني (كف پا) نيز آزادانه حركت كنند.
    فضاي حركت انگشتان پا تا مچ پا به دليل درگيري زيادي كه در حين حركات شامل اين بخشها مي شود بايد باز وبدون مانع باشد.
    زمان تمرينات پيلاتس :
    بهتر است تمرينات پيلاتس در جلسات 45 دقيقه اي سه تا چهار بار در هفته اجرا شود ولي به مرور به زمان ودفعات تمرينات اضافه خواهد شد . افراد حرفه اي تر مي توانند در مدت زمان كوتاه تري حركات قدرتي پيلاتس را پشت سر هم وبدون وقفه انجان دهند.
    روش تمريني پيلاتس :
    روش تمريني پيلاتس سيستم منحصر به فردي است كه از حركات كششي وقدرتي تشكيل سده است .اين حركات موجب ليجاد انعطاف وقدرات در عضلات شده وموجب برقراري ارتباط مستقيم بين ذهن واندام مي گردد.
    هشت اصل واساس پيلاتس :
    1- تنفس
    2- مركزيت
    3- هماهنگي
    4- تمركز
    5- قدرت اجرايي
    6- خنثي يازي
    7- صحيح نگه داشتن اندام
    8- اجراي روان حركات

    مسئول کمیته

    رئیس کمیته:

    نایب رئیس بانوان:

    تماس با کمیته

    شماره تماس کمیته

    تلفن:

    تلفن همراه :

    آدرس ایمیل :

    web site:

    قوانین و آئین نامه ها

    محل درج لینک دانلود  قوانین