• امروز یکشنبه, 06 فروردين 1396 - Sun 03 26 2017
  • شما اینجا هستید: صفحه اصلی کمیته های ورزشی کمیته ورزش صبحگاهی

    كميته ورزشي "ورزش صبحگاهي"

    كميته ورزشي "ورزش صبحگاهي شهرستان شاهرود"

    كميته ورزشي "ورزش صبحگاهي"Icon

     

    اهداف
    1- ايجاد تندرستي و سلامت براي پويايي جامعه
    2- انجام حركات ورزشي روزانه و مستمر جهت تناسب اندام
    3- ايجاد شادابي ونشاط و روح همدلي و صميميت
    4- ايجاد انگيزه در افراد براي داشتن يك زندگي فعال در رده‌هاي مختلف سني ( كودكي ، نوجواني، جواني، بزرگسالي )
    5- داشتن جامعه پويا و توانا با افرادي سالم و شاداب
    تعريف

    ورزش صبحگاهي به مجموعه حركات و تمرينات ورزشي اطلاق مي‌گردد كه معمولاً صبح‌ها انجام مي‌شود.اين حركات و تمرينات طوري طراحي گرديده كه فرد با توجه به سن و جنس و نوع فيزيك بدني بتواند آنرا انجام دهد. ورزش صبحگاهي معمولاً بين نيم‌ساعت تا يك ساعت بطول مي‌انجامد و سعي مي‌گردد ورزشكاران اول حركات سبك و كششي را انجام دهند و سپس به حركات و تمرينات قدرتي و استقامتي بپردازند به صورتي كه ضربان قلب به 120 بار در دقيقه بالا رود. و سپس با آرامي و به حالت اوليه برگشت داده مي‌شود.
    ورزش صبحگاهي را مي‌توان بصورت گروهي در پاركها و اماكن عمومي ورزشگاهها و سالنهاي ورزشي ، ‌حياط مدارس و دانشگاهها انجام داد يا بصورت انفرادي در منازل به آن پرداخت معمولاً در تمرينات ورزش صبحگاهي از موزيك بهره گرفته مي‌شود و ورزشكاران سعي مي‌نمايند بصورت گروهي حركات را بشمارند يا شعاري را بيان نمايند.

    گروههاي سني :
    در ورزش صبحگاهي گروههاي سني كه نوجوانان و جوانان،‌ميانسالان و بزرگسالان را شامل مي‌شود تفكيك گرديده براي هر گروه سني حركات ويژه طراحي گرديده و اين نكته بسيار مهم است كه همه رده‌‌هاي سني به يك صورت و با يك سرعت حركات ورزشي را انجام ندهند.

    مربيان ونحوه آموزش و تمرين :
    مربيان ورزش صبحگاي مي‌بايست از بين با تجربه‌ترين و آماده‌ترين افراد كه دوره‌هاي ويژه را گذرانده انتخاب گردند.
    اين مربيان بايد كاملاً به كار خود تخصص داشته و حركات ويژه را براي سنين مختلف اجراء نمايند.

    زمان ومدت تمرين :
    تمرينات صبحگاهي معمولاً يك روز در ميان و يا همه روزه انجام مي‌شود و در هواي سرد بايد حتماً از فضاهاي سرپوشيده استفاده كرد و لباس مناسب به تن داشت .
    دوش گرفتن و يا خشك كردن بدن بعد از تمرينات ضروري ميباشد و ورزشكاران حتماً بايد اينكار را انجام دهند مدت تمرين با توجه به سن ورزشكاران از نيم‌ساعت تا يك ساعت و بصورت مستمر بايد انجام شود. (‌همه روزه يا يك روز در ميان)
    براي انجام تمرينات و حركات ورزشي سعي شود از الگوها و برنامه‌هاي مناسب كه ويژه سنين مختلف طراحي گرديده استفاده شود، معمولاً در تلويزيون و در صبحها تمرينات ورزش صبحگاهي توسط

     

    مسئول کمیته

    رئیس کمیته:

    نایب رئیس بانوان:

    تماس با کمیته

    شماره تماس کمیته

    تلفن:

    تلفن همراه :

    آدرس ایمیل :

    web site:

    قوانین و آئین نامه ها

    محل درج لینک دانلود  قوانین

    سایت انجمن

    www.......................ir

    مربيان متخصص از شبكه‌هاي مختلف پخش مي‌شود و يا cd و فيلمهاي ويژه براي آنهايي كه وقت شركت در گروههاي صبحگاهي را ندارند طراحي و در بازار موجود است.